Przeskocz do treści

#TEST | Seat Leon FR | 1.8 TSI

Do Leona przesiadłem się z nudnej jak falki z olejem Octavii. Mimo tego, że oba auta są zbudowane na tej samej platformie, to różnią się diametralnie.

Najpierw o wnętrzu…

Jest zdecydowanie bardziej przyjazne niż w Skodzie, ale mimo wszystko, najbardziej przemawia do mnie golfowski design. Możecie mnie krytykować, ale VW nie ma sobie równych, jeśli chodzi o jakość wykonania wnętrza. Sportowość wnętrza Leona potęguje możliwość niskiego opuszczenia fotela oraz deska rozdzielcza zwrócona ku kierowcy.

Zawias w Leonie jest oczywiście utwardzony, ale nie twardy. Dobrze i cicho tłumi nierówności, jednocześnie dając sporo pewności podczas ostrzejszego brania zakrętów. Jeśli nie będziesz przeginać, to przód nie będzie wyjeżdzać na zewnątrz zakrętu (czytaj nie wystąpi podsterowność). Nie obraziłbym się jednak, gdyby zawieszenie było sztywniejesze.

Układ kierowniczy również został dobrze skalibrowany. W trybie sportowym jest on słabiej wspomagany, ale nie zmienia to charakterystyki pracy tego układu. Jest wystarczająco precyzyjny jak na możliwości tego samochodu.

Silnik to idealny kompromis między osiągami a rozsądnym spalaniem…

180 kucy bardzo żwawo napędza Leosia, a 6-biegowy manual jest bezbłędny. Coraz bardziej przekonuję się do uturbionych jednostek benzynowych. Świetnie ciągną od dołu i pozwalają jeździć w miarę żwawo nie spalając hektolitrów paliwa. Przy dynamicznej jeździe więcej momentu od od dołu oznacza, że jesteśmy szybsi na wyjściu z zakrętów. Potwierdzone info!

Seat to najbardziej lifestylowa marka w grupie VW. Podział w VAGu jest prosty jak budowa cepa. Szukasz więcej za mniej – kupujesz Simply Clever. Masz rodzinę i cenisz sobie wysoką jakość wykonania – Das Auto jest dla Ciebie. Jeśli chcesz auto które dostarczy emocji, wybierasz Hiszpański Temperament. Tajemnicą poliszynela jest, że głównym targetem tej marki są ludzie młodzi.

Leon jest jednym z najfajniej jeżdzących kompaktów na rynku. To znaczy był. Przejechałem się nowym Civikiem ze 182-konnym silnikiem 1.5 turbo i zmieniłem zdaniem. Hondę postaram się Wam przedstawić bliżej wiosny.

Kategorie

#TEST