Przeskocz do treści

#TEST | Peugeot 3008 GT

Oznaczenie „GT” powinno być zarezerwowane dla fur z pazurem. Nie koniecznie sportowych, ale takich które i spiszą się w trasie tudzież sprawią, że od czasu do czasu na twojej twarzy pojawi się uśmiech. Topowa odmiana Peugeota 3008 nosi przydomek GT. Czy zasłużenie?

O 3008 pisałem już kiedyś niemal w samych superlatywach…

Gdyby dodano do niego napęd na cztery łapy, byłby autem kompletnym i kluczowym graczem w segmencie. Wiem, suvy nie są stworzone do jazdy w terenie, ale w naszym pięknym kraju, gdzie zima trwa pół roku, AWD naprawdę poprawia właściwości trakcyjne. O ile w modelu z silnikiem 1.2 PureTech nie jest on niezbędny, o tyle w wersji GT bardzo by pomógł, dlatego że pod maską siedzi 2-litrowy diesel o mający 180 KM i 400 Nm. Samochód bardzo często zrywa trakcję, nawet na suchym. Irytuje to zwłaszcza, gdy chcemy się włączyć z podporządkowanej. Dynamika jednostki napędowej jest na zadowalającym poziomie, a przy rozsądnej jeździe w cyklu mieszanym samochód spali nie więcej niż 8 litrów ropy.

Układ jezdny zestrojono „suwowato”, chociaż odnoszę wrażenie, że wersja GT jest sztywniejsza od słabszych odmian. Może to efekt placebo? Nie wiem, ale jedno jest pewne – na pracę zawiesznia nie można narzekać. Dobrze filtruje nie równości, a co ważniejsze, robi to bardzo cicho.

Wnętrze to klasa sama w sobie…

Materiały wykończeniowe zostały starannie dobrane, o dobrą atmosferę dba rozpylacz perfum (do wyboru trzy zapachy), a całość dopełniają komfortowe fotele z funkcją masażu. Małym rozczarowaniem może być bagażnik, który pomimo 520 litrów pojemności nie jest zbytnio ustawny.

Jedynym mankamentem 3008 GT jest jego cena…

Opisywany egzemplarz wyceniono na blisko 200 tysięcy złotych. Mimo tego, że jest to samochód iście dopracowany i kompletny, to nie jest wart tych pieniędzy. Bawiłem się konfiguratorem na stronie Peżo i skomponowałem fajny egzemplarz ze 165-konną benzyną za 148 100 zł. 148 koła jest jeszcze do przełknięcia, 200 – już nie.

Zdjęcia: Marcin Klimczak

Kategorie

#TEST