Przeskocz do treści

#TEST | Skoda Octavia RS245

 

 

Skoda Octavia w wersji kombi to przede wszystkim praktyczny, lecz do bólu nudny samochód. Czy usportowiona wersja RS 245 jest w stanie wywołać u kierowcy dreszczyk emocji? Sprawdźmy to!

Sercem Octavii RS245 jest pełna wigoru dwulitrowa jednostka TSI o mocy 245 KM, która pracuje bardzo kulturalnie i szczyci się swoją elastycznością. Napęd na przednią oś przenosi fenomenalna dwusprzęgłowa skrzynia DSG o 7 przełożeniach, która błyskawicznie zmienia biegi i jest zawsze gotowa do działania. Wszystko to pracuje pięknie i ładnie, tylko 370 Nm dostępne od 1 600 obrotów, przenoszone na przód, oznacza wyrywanie kierownicy z rąk przy agresywnym przyspieszaniu. Mimo braku trakcji na samym początku, samochód rozpędza się do setki w nieco ponad 6.5 sekundy.

Każda Octavia RS245 jest standardowo wyposażona w adaptacyjne amortyzatory. Po przełączeniu ich w tryb „komfort”,  samochód cicho i ładnie filtruje nierówności. W trybie „sport” jest zdecydowanie sztywniej, wychyły nadwozia są minimalne i nawet w ciasnych zakrętach “eRSka” radzi sobie nadspodziewanie dobrze. Autu nie jest jednak obca podsterowność. Mimo zastosowania elektronicznej szpery, po przekroczeniu pewnej granicy Octavia puszcza przodem. Układ kierowniczy jest wystarczająco precyzyjny jak na możliwości tego samochodu – pozwala on dobrze wyczuć przednią oś i precyzyjnie sterować samochodem.

Skoda Octavia w wersji RS różni się od cywilnej Octavii nie tylko z zewnątrz, ale także i wewnątrz. Do wykończenia wnętrza nie użyto może materiałów z najwyższej półki, i tu i ówdzie plastiki mogłyby być lepsze, jednak wszystko zostało solidnie spasowane. Sportowy charakter modelu podkreślają wszechobecne czerwone akcenty i takie smaczki jak spłaszczona kierownica czy kubełkowe fotele wykończone alcantarą, które jednocześnie dobrze trzymają nasze ciało w zakrętach i zapewniają wysoki komfort podróżowania.

Skoda Octavia RS to samochód niesłychanie uniwersalny, w którym bez problemu pomieścisz rodzinę na wakacje, a gdy będziesz w samochodzie sam, pozwoli ci nieco poszaleć na bocznych drogach. Ceny Octavii RS245 zaczynają się od 130 tysięcy złotych, dopłata za wersję kombi wynosi 5 tysięcy złotych, natomiast w pełni wyposażony samochód kosztować będzie blisko 190 tysięcy złotych.

Autorem zdjęć jest Marcin Klimczak

Kategorie

#TEST